Website van SV KennemerRand

Ga naar de inhoud
Sponsoren







Sociale media





Sociale media
Een impressie van de trainingen.
De duinen zijn onderzocht door onze trainers en zijn geschikt bevonden voor corona-proof trainen!
Wat is SV KennemerRand?
SV KennemerRand is een sportvereniging voor fitness training.
Oorspronkelijk vooral gericht op skiërs, maar nu steeds meer voor iedereen.
Wij richten ons primair op bewoners van het gebied Zuid-Kennemerland (vandaar de naam).
Onze trainingen worden geleid door professionele trainers.

Buiten trainen we het hele jaar door in de Amsterdamse Waterleidingduinen, de 'mooiste sportschool van Nederland'.
In de winter trainen we ook binnen in een sportzaal.
SV KennemerRand biedt zijn leden een breed aanbod: Hardlopen, nordic walking, sportwalk en 'low impact', voor wie het wat rustiger aan wil of moet doen (zonder piekbelasting).

De binnentraining (van begin oktober tot eind maart) is een prima fitnesstraining met extra aandacht voor je skiconditie, voor velen aan te raden!
Ook hebben we een 'winterfit low impact' training voor wie het met een lagere belasting wat rustiger aan wil doen.
Nieuws en mededelingen

Gaan de trainingen nu toch echt beginnen?

Tijdens de persconferentie van 11 mei j.l. werd door het kabinet o.a. de volgende maatregel aangekondigd.
Op 19 mei wordt o.a. de volgende coronamaatregel losgelaten of aangepast, als de cijfers dit toelaten.
Buiten sporten in groepsverband kan weer, maar er zijn wel voorwaarden.
Dit mag met maximaal 30 personen en iedereen houdt 1,5 meter afstand.
Wedstrijden en publiek zijn niet toegestaan.

De trainingen zullen naar verwachting eind mei kunnen aanvangen.
Hierover wordt binnenkort aan alle leden via de Nieuwsbrief nadere informatie verstrekt.

Protocol Covid-19 Preventie aangepast voor de binnentrainingen

Lopen in coronatijd

Bij SV KennemerRand gaan de trainingen altijd door, ongeacht de weersomstandigheden.
Tijdens deze coronatijd hebben we de trainingen in groepsverband echter moeten stoppen.
Door niet te trainen, gaat na 1 à 2 weken je conditie snel achteruit. Je hart klopt minder krachtig, de doorbloeding van je spieren wordt minder en omdat je minder energie verbruikt is de kans groot dat je aankomt.
Zwaar trainen is in deze tijd natuurlijk niet verstandig. Het is namelijk belangrijk dat je weerstand op peil blijft. Het is daarom het best om regelmatig te lopen. Dat wil zeggen 2 à 3 keer per week in een voor jou matig intensief tempo. Continuïteit in de training zorgt ervoor dat je basisconditie goed blijft.
Ons advies is train alleen of met een huisgenoot, dan heb je weinig kans op een besmetting.

Thuistrainen in coronatijd

Om een alternatief te bieden voor onze trainingen met oefeningen hebben wij een overzicht opgesteld van thuistrainingsmogelijkheden.
Bij deze programma’s geven wij een korte review zodat het makkelijker is om een keuze te maken.
Probeer iedere dag wat tijd in te plannen voor sport en bewegen. Je zou om de dag een half uurtje oefeningen thuis kunnen doen (krachttraining en stabiliteit) en de andere dag een stukje wandelen, hardlopen of fietsen (cardiotraining). Uiteraard kun je er ook voor kiezen om iedere dag een paar oefeningen te doen (zie onderstaande thuistrainingstips). Maak voor jezelf een weekprogramma zodat je de specifieke belasting over de dagen kunt verdelen.

Kies voor de training die jou het meeste aanspreekt.
Inspiratie kun je vinden door te klikken op onderstaande knop.

Waarom moet je op elke leeftijd aan krachttraining doen?

Een interessant artikel over krachttraining; dat wil zeggen niet alleen lopen maar ook oefeningen doen. Het klinkt wat heftig maar zo noem je dat in de sport als je oefeningen doet

Geen wintersportreizen 2021

Gezien de grote onzekerheden m.b.t. het coronavirus heeft het bestuur besloten voor 2021 geen wintersportreizen aan te bieden.
Waar trainen wij in de duinen?

Amsterdamse Waterleidingduinen, ingang de Oase
Waar trainen wij binnen tijdens het winterseizoen?
Gymzaal Coornhert Lyceum, Claus Sluterweg
Besloten groep
Open groep

SV KennemerRand - Bijgewerkt op 12-5-2021

Terug naar de inhoud